i KNEW i recognised the voice of LUKA

#1 Posted by SilenceUK (330 posts) -

So playing through the game i was thinking " i know ive heard that voice actor some where before..." so after finishing the game i went onto IMDB.com and looked it up...... 
Well as an avid Endurance Run fan and viewer its so obvious now .... its the same guy that did the english voice for ....YOSUKE !!!!! ....well it made me jump for joy inside for a second lol  
 
guys been busy too hes in dragonage asassins creed 2 to name a couple heres link to his page 
http://www.imdb.com/name/nm0523180/    
#2 Posted by Dalai (7040 posts) -

Judging from his work he's like a poor man's Nolan North.

#3 Posted by SilenceUK (330 posts) -

Well yeah haha but goes to show how recycled some voices are in fairly highprofile games
#4 Posted by pause422 (6201 posts) -

Yeah, Yosuke and soo many other people I've heard that dude in. Don't get me wrong, hes not close to being like, Nolan North status yet, but its another case of similarity to someone like North- Same voice for pretty much every game, and even if you really like the person, it can seem weird depending on the character they are playing sometimes. The voice doesn't fit a lot of the time, and it can sometimes be a bit annoying to hear the same people in so many roles.

#5 Edited by PureRok (4236 posts) -
@Dalai said:

" Judging from his work he's like a poor man's Nolan North. "

Hahahahaha....
 
@pause422 said:

" Yeah, Yosuke and soo many other people I've heard that dude in. Don't get me wrong, hes not close to being like, Nolan North status yet, but its another case of similarity to someone like North- Same voice for pretty much every game, and even if you really like the person, it can seem weird depending on the character they are playing sometimes. The voice doesn't fit a lot of the time, and it can sometimes be a bit annoying to hear the same people in so many roles. "

If you play Radiata Stories, you wouldn't even know which was voiced by Yuri unless you looked it up. Yosuke and the character in Radiata Stories (I forget his name) sound nothing alike... at all.
 
Of course, I could be biased, considering...
#6 Posted by MildMolasses (3224 posts) -
@Dalai said:
"Judging from his work he's like a poor man's Nolan North. "

That's odd, because as soon as I saw him on screen, I was afraid that it was going to be Nolan's voice. And by the end of the game I was thinking that it should have been Nolan North
#7 Posted by graniteoctopus (260 posts) -

WHY HAS NO ONE MENTIONED HE WAS THE PRINCE IN SANDS OF TIME!??!? NO JUSTICE!!!
#8 Posted by SilenceUK (330 posts) -
@graniteoctopus said:
"WHY HAS NO ONE MENTIONED HE WAS THE PRINCE IN SANDS OF TIME!??!? NO JUSTICE!!! "

because Yosuke is like a billion times cooler lol
#9 Posted by graniteoctopus (260 posts) -

who the shit is yosuke? i swear if its an anime character i'll...burst into tears

#10 Edited by raggedglory (219 posts) -
@graniteoctopus said:

" WHY HAS NO ONE MENTIONED HE WAS THE PRINCE IN SANDS OF TIME!??!? NO JUSTICE!!! "

Holy shit, he plays him in the sands of time, and Nolan North plays the prince in the new one?  Dang, they really do keep using the same people for everything.  That being said both have good range, so good thing they do.  Listen to Sigmund in Ratchet and Clack and tell me Nolan North has no range.
#11 Posted by Linkyshinks (9880 posts) -

I realized it was Vieri from AC2 instantly. 

#12 Posted by SilenceUK (330 posts) -
@graniteoctopus said:
"who the shit is yosuke? i swear if its an anime character i'll...burst into tears "

didnt watch the endurance run then? Hes a character from persona 4
#13 Posted by dbz1995 (4790 posts) -

I really liked Yosuke's voice actor, but then I found he voiced Sasuke's english dub in Naruto, and well...
 
:D>:O>:(>-_-

#14 Posted by Zero_ (1976 posts) -

Really, got audio samples of Luka?

#15 Posted by SilenceUK (330 posts) -
@Zero_ said:
"Really, got audio samples of Luka? "

sure there is probably some cutscenes on you tube with him in hes in most of them lol
#16 Posted by TheKidNixon (1564 posts) -

Oh hey, he's also the asshole boyfriend from Shattered Memories. Neat.

#17 Posted by SilvarusLupus (310 posts) -

He's also Suzaku from Code Geass. >_>

#18 Posted by RedSox8933 (2428 posts) -

The minute I heard Luka I knew it was Yosuke.

#19 Posted by Moztacular (467 posts) -
@RedSox8933 said:
" The minute I heard Luka I knew it was Yosuke. "
hell yeah
#20 Posted by RaoulDo0k (86 posts) -

YOUSKE! I knew I knew him from somewhere but I just couldn't put my finger on it. Would of thought from watching The Endurance Run, playing it myself, and then watching my friend play all of Persona 4 I would've recognized it.

#21 Posted by Creamypies (4075 posts) -

That dude shows up in EVERYTHING! Seriously, he's as common as Nolan North. He was in Mass Effect 2 as well, played a couple of NPC's. He is a really good voice actor though, so I can't get too picky.

#22 Posted by Shadow (4981 posts) -

I thought that was widely known....on this site anyway

#23 Posted by pakx (922 posts) -

oh shit. Ben 10.

#24 Posted by Chokobo (1228 posts) -

You want to see a V/O guy who does A LOT of video game work, go look up the guy who says, "AGENT" a lot in Crackdown.  He is in a hell of a lot of games.

This edit will also create new pages on Giant Bomb for:

Beware, you are proposing to add brand new pages to the wiki along with your edits. Make sure this is what you intended. This will likely increase the time it takes for your changes to go live.

Comment and Save

Until you earn 1000 points all your submissions need to be vetted by other Giant Bomb users. This process takes no more than a few hours and we'll send you an email once approved.