#1 Posted by Athadam (704 posts) -

Hey guys,  
 
I have a simple question. Why doesn't Giantbomb have a permanent chatroom just always open? Why isn't www.giantbomb/chat/ just always on?

Sorry if this has been asked before but I just wanted to know. It'd be nice to chat up with some fellow bombers. 

#2 Posted by ColumnBreaker (1164 posts) -

I believe there's still an IRC channel floating around.

#3 Posted by Athadam (704 posts) -
@ColumnBreaker said:

I believe there's still an IRC channel floating around.

I think I've checked it out before - but it's not as convenient as the normal chatroom. 
#4 Posted by Meowshi (2911 posts) -

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

#5 Posted by Athadam (704 posts) -
@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

Yup, same here. Moreover, I hated how I couldn't figure out who was who. I want to be able to click on their name and go to their profile page. It'd be much nicer to have a centralized Giantbomb chat. 
#6 Posted by Toxeia (725 posts) -

@Meowshi: IRC's the shit. I remember back in the day going into those warez channels and talking to the bots so they'd upload all those sweet programs.

@Castermhief117: The /chat/ page isn't always available because they use it for member-exclusive content and everybody content. The Twitch/Justin TV stream requires a code when they stream, but the /chat page supplies it for you. They restrict it by only letting premium subs. into the /chat page when they're doing sub. content. Just the way they handle it locally.

There totally should be some kind of crappy chat room though. Wouldn't be hard to set up a room on a free host to handle it.

#7 Posted by Sjupp (1911 posts) -

The IRC chat is a cool place.

#gb_gaming_hub

#8 Posted by Tylea002 (2295 posts) -

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

#9 Posted by Athadam (704 posts) -
@Toxeia: Thanks. That makes a lot of sense. 
#10 Edited by MattyFTM (14432 posts) -
Moderator
#11 Posted by Meowshi (2911 posts) -

Cool. I should really just figure out how to do things instead of waiting for someone to post the easy way out.

But...that would take effort.

#12 Edited by MattyFTM (14432 posts) -

The IRC is having some weird server issues right now though, so you might end up in a virtually empty room or something like that. Either way, that's how you can access it the easy way when it does decide to work properly. (Edit: It seems to be back up and running properly now).

Moderator
#13 Posted by ZombiePie (5752 posts) -
@MattyFTM said:

@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

http://www.pzlate.com/chat/

http://www.pzlate.com/chad/

Those are both links you can click to access the IRC. The second one is infinitely more awesome, but I suspect you'll go with the first one.

I haven't used the IRC since removing it from the Spotlight...which was ages ago. 
Moderator
#14 Posted by benpicko (2005 posts) -

@MattyFTM said:

@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

http://www.pzlate.com/chat/

http://www.pzlate.com/chad/

Those are both links you can click to access the IRC. The second one is infinitely more awesome, but I suspect you'll go with the first one.

Fucking hell, I about had a heart attack when I clicked the second one.

#15 Posted by Dexter_Morgan_ (314 posts) -

@MattyFTM said:

@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

http://www.pzlate.com/chat/

http://www.pzlate.com/chad/

Those are both links you can click to access the IRC. The second one is infinitely more awesome, but I suspect you'll go with the first one.

The second one crashed my browser -___-

#16 Posted by Mister_V (1434 posts) -

@Dexter_Morgan_ said:

@MattyFTM said:

@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

http://www.pzlate.com/chat/

http://www.pzlate.com/chad/

Those are both links you can click to access the IRC. The second one is infinitely more awesome, but I suspect you'll go with the first one.

The second one crashed my browser -___-

The second one nearly crashed my brain. Im glad i don't have epilepsy.

#17 Edited by Dexter_Morgan_ (314 posts) -

@Mister_V said:

@Dexter_Morgan_ said:

@MattyFTM said:

@Meowshi said:

IRC channels confuse me. Unless there's a link I can click, I can never figure the damn things out.

http://www.pzlate.com/chat/

http://www.pzlate.com/chad/

Those are both links you can click to access the IRC. The second one is infinitely more awesome, but I suspect you'll go with the first one.

The second one crashed my browser -___-

The second one nearly crashed my brain. Im glad i don't have epilepsy.

I think I might after visiting there.... Sanava bitch, my eyes still blink red.

#18 Posted by mscupcakes (612 posts) -

IIRC? I'm in. See you there 8)

#19 Posted by Arbie (1437 posts) -

Ughh curse you curiosity making me click the second link! I wanna join the chat just to watch people talk, 'cause that's what I do. See you in the bushes!

#20 Posted by pyromagnestir (4339 posts) -

@Sjupp said:

The IRC chat is a cool place.

#gb_gaming_hub

I will only enter if these pictures are actually in there for me to look at. For, uh, science purposes of course...

#21 Posted by BestUsernameEver (4825 posts) -

I know Destructoid.com has a permanent chat, it's a nice feature. Just wish it wasn't in the corner at all times beeping, maybe hide it away on a certain page, then opt in if you want the corner chat.

#22 Posted by Apparatus_Unearth (3245 posts) -

Now I'm in love with our IRC. :)

#23 Posted by Phatmac (5727 posts) -

I'm on there for a bit to chat so join us!

#24 Posted by Apparatus_Unearth (3245 posts) -

Do it.

#25 Posted by Athadam (704 posts) -
@Apparatus_Unearth said:

Now I'm in love with our IRC. :)

The chatroom should be stickied or something. The last thread about it was in 2008 I think. I don't think too many people know about it.
#26 Posted by dudeglove (8275 posts) -

There's always the steam group?

#27 Posted by MattyFTM (14432 posts) -

@pyromagnestir said:

@Sjupp said:

The IRC chat is a cool place.

#gb_gaming_hub

I will only enter if these pictures are actually in there for me to look at. For, uh, science purposes of course...

After that happened, this happened.

Moderator
#28 Posted by mscupcakes (612 posts) -

@MattyFTM said:

After that happened, this happened.

Why isn't this your avatar? It's beautiful.

#29 Posted by lizardspike (154 posts) -
#30 Edited by pyromagnestir (4339 posts) -

@MattyFTM: See what your clever wordplay has brought you?

@mscupcakes said:

@MattyFTM said:

After that happened, this happened.

Why isn't this your avatar? It's beautiful.

cakes asks a very good question.

@laserfrog: oh dear god it's beautiful!

#31 Posted by Gamer_152 (14109 posts) -

This isn't necessarily the reason, but can you imagine if the mods had to moderate a chatroom 24 hours a day, 365 days a year? We'd be dead within a week.

Moderator
#32 Posted by pyromagnestir (4339 posts) -

@Gamer_152: Self inflicted death?

#33 Edited by Fattony12000 (7564 posts) -
#34 Posted by mscupcakes (612 posts) -

@Gamer_152: Don't forget leap years!

#35 Posted by MattyFTM (14432 posts) -
Moderator
#36 Posted by Sweep (8976 posts) -

@Tylea002 said:

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

It will never be the same.

Moderator
#37 Posted by Guided_By_Tigers (8061 posts) -
#38 Posted by Tylea002 (2295 posts) -

@Sweep said:

@Tylea002 said:

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

It will never be the same.

Those were the fucking days, man.

#39 Posted by Sweep (8976 posts) -

@Tylea002 said:

@Sweep said:

@Tylea002 said:

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

It will never be the same.

Those were the fucking days, man.

That's a really weird word to emphasise in that sentence O___O

Moderator
#40 Posted by Tylea002 (2295 posts) -

@Sweep said:

@Tylea002 said:

@Sweep said:

@Tylea002 said:

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

It will never be the same.

Those were the fucking days, man.

That's a really weird word to emphasise in that sentence O___O

Them's were really weird times.

#41 Posted by AlexW00d (6435 posts) -

@Sweep said:

@Tylea002 said:

Holy shit the IRC's back in one form or another?!

Goodtimes were had there.

It will never be the same.

It's not really meant to be the same, it's for the Gaming Hub. But yeah, dick jokes.