• 77 results
  • 1
  • 2
#1 Posted by Fajita_Jim (1463 posts) -
#2 Posted by Fajita_Jim (1463 posts) -

Would you eat a meal of insects if it was well prepared? Much of the world gets the majority of their protein from insects, but I can't stomach the idea. I hate bugs.

Which is completely hypocritical because lobster and shrimp are two of my favorite foods.

But yeah, apparently they're gonna try and market the meat in the US: Story.   

Ugh ugh ugh.

#3 Posted by artgarcrunkle (970 posts) -

Bugs can be super tasty and you've definitely ingested a buttload of them by accident.

#4 Posted by Kiro (288 posts) -

Have tried insects before, and I am not going to do so again

#5 Posted by Marz (5648 posts) -

man... when i think of people eating insects my mind wanders back to this video of man vs wild.....
  

#6 Posted by Fajita_Jim (1463 posts) -
@artgarcrunkle said:

Bugs can be super tasty and you've definitely ingested a buttload of them by accident.

We've all ingested a fair amount of rat feces, too, but I still would not suggest adding it to your grocery list.
#7 Posted by mlarrabee (2916 posts) -

"Dry" insects aren't a problem for me: crickets, ants and the like. I've had both and they don't taste bad at all.

The insects with more obvious internal organs are another matter.

#8 Posted by Fajita_Jim (1463 posts) -
@Marz said:

man... when i think of people eating insects my mind wanders back to this video of man vs wild.....
  

Yup, I now change my vote from "only if starving" to the first option. Thanks.
#9 Edited by spazmaster666 (1966 posts) -

Considering that insects are pretty closely related to crustaceans (not necessarily evolutionarily speaking but in the sense that they are both invertebrates with hard outer shells) I would definitely eat insects if they are prepared correctly.

@mlarrabee said:

"Dry" insects aren't a problem for me: crickets, ants and the like. I've had both and they don't taste bad at all.

The insects with more obvious internal organs are another matter.

If they have been thoroughly cooked though, it wouldn't really matter how "obvious" the internal organs are. I mean protein is protein, whether they are internal organs or external muscle.

#10 Posted by RandomInternetUser (6789 posts) -

I haven't eaten a meal of them, but I've eaten insects. I've eaten several dry crickers, and dry crickets coated in chocolate. I ate a few ants as a kid just 'cause.

#11 Posted by iam3green (14390 posts) -

i would eat them maybe if i was starving, living on an island. maybe if they were in something else, like meat, sauces. that way it taste different.

#12 Posted by Vodun (2370 posts) -

@Fajita_Jim: Do you eat prawns? Well, basically any kind of shell fish?

#13 Posted by mylifeforAiur (3482 posts) -

Yeah, bugs creep the hell out of me--I can't stand to look at those repugnant monsters! If they stay away from me, I'll promise not to willingly eat them. 

#14 Posted by cid798 (240 posts) -

Not nitpicking but I went for C. but more the mind set of I'm fine with it before I get to the point where I'm starving and start wasting away.

A meal of them ? Nah, no matter how nicely prepared but I'm a really picky eater when I have the choice.

And don't forget, eyeballs are an excellent source of sodium. Just pretend you're eating a 'Gusher'....cause you will be.

#15 Posted by teh_destroyer (3565 posts) -

When that last can of beans is gone, we will all be saying yum!

#16 Posted by ImmortalSaiyan (4676 posts) -

I ate a cricket once. Although it barely counts because it was covered in chocolate.

#17 Posted by Tim_the_Corsair (3065 posts) -

I'd eat human first

#18 Posted by CL60 (16906 posts) -
@ImmortalSaiyan said:

I ate a cricket once. Although it barely counts because it was covered in chocolate.

Me too. Got some while I was in Germany.
#19 Posted by wolf_blitzer85 (5254 posts) -

Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.

#20 Posted by CL60 (16906 posts) -
@wolf_blitzer85 said:
Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.
I had the chance to try those, but they looked disgusting.
#21 Edited by wolf_blitzer85 (5254 posts) -
@CL60 said:

@wolf_blitzer85 said:

Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.

I had the chance to try those, but they looked disgusting.
Very true, but they tasted great, and that's what matters to me when it comes to food.
 
Edit: Well that sounded kinda dickish, but I think you know what I mean. Now they did have these giant grasshopper lollipops too. I didn't try those.
#22 Posted by CL60 (16906 posts) -
@wolf_blitzer85 said:
@CL60 said:

@wolf_blitzer85 said:

Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.
I had the chance to try those, but they looked disgusting.
Very true, but they tasted great, and that's what matters to me when it comes to food.
I didn't want to take that chance!
#23 Edited by NeVeRMoRe666 (268 posts) -

I have tried a selection of different bugs in China. The best was the fried scorpion, tasted like KFC chicken skins. The absolute worse was some kind of larvae or cocoon or some shit. Tasted like crispy toe nails on the outside and was warm but soft on the inside. Absolutely disgusting. My girlfriend had actually chosen it because it looked least like a bug- but it was the absolute worse.

#24 Posted by wolf_blitzer85 (5254 posts) -
@CL60 said:
@wolf_blitzer85 said:
@CL60 said:

@wolf_blitzer85 said:

Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.
I had the chance to try those, but they looked disgusting.
Very true, but they tasted great, and that's what matters to me when it comes to food.
I didn't want to take that chance!
When you have the chance again, just close your eyes and pop one in. At least you can tell people you had some deep-fried crickets, even if you end up not liking it.
#25 Posted by CL60 (16906 posts) -
@wolf_blitzer85 said:
@CL60 said:
@wolf_blitzer85 said:
@CL60 said:

@wolf_blitzer85 said:

Yeah I had deep fried crickets once. They were delicious. Tasted like crispy peanuts.
I had the chance to try those, but they looked disgusting.
Very true, but they tasted great, and that's what matters to me when it comes to food.
I didn't want to take that chance!
When you have the chance again, just close your eyes and pop one in. At least you can tell people you had some deep-fried crickets, even if you end up not liking it.
The closest I've gotten is chocolate covered crickets, because those didn't look as bad. But if I ever get the chance for deep fried ones again, I will take it.
#26 Posted by LiquidPrince (15902 posts) -

Fuck that dude... Insects... Ugh... Let the livestock have the insects, I'll stick to my steak thanks. I'd rather end up eating all veggies and tofu, if there is shortage of livestock, over eating bugs...

Online
#27 Posted by Slaker117 (4836 posts) -

I fucking hate bugs. It would have to be pretty desperate times for me to eat them.

#28 Posted by Fajita_Jim (1463 posts) -
@Vodun said:

@Fajita_Jim: Do you eat prawns? Well, basically any kind of shell fish?

@Fajita_Jim said:
Would you eat a meal of insects if it was well prepared? Much of the world gets the majority of their protein from insects, but I can't stomach the idea. I hate bugs.

Which is completely hypocritical because lobster and shrimp are two of my favorite foods.

But yeah, apparently they're gonna try and market the meat in the US: Story.    Ugh ugh ugh.
#29 Posted by fini_fly (767 posts) -

Funny enough, lobster, crab and crawfish are closely related to insects from a taxonomy perspective, so if you've had any of those, you might as well be eating insects. Having said that, only if starving...

#30 Posted by DjCmeP (1148 posts) -

For money? Sure.

#31 Edited by ProfessorEss (7309 posts) -

I've eaten quite a few insects in my day all raw and I think all living. Some are better than others.

Ants taste like sour apples (and if you taste sour apple before you bite that means it peed in your mouth). It's also why they cover them in chocolate, because it's balances out their natural sourness.

The crunch of a beetle is too disturbing to even have time to taste anything.

Moths taste like dust.

I'll let you all guess what a grasshopper tastes like.

#32 Posted by ShaggE (6403 posts) -

I've had ants, and I liked them. They're sweet (at least, the ones I had were, and they weren't chocolate covered), and pretty easy to get past the disgust of thanks to their size.

I won't ever eat an insect any bigger than that, though, unless you count lobster, shrimp, and the like. I even get a little weirded out eating lobster when I think about what they are, or if I flip one over to it's most insect-looking side.

#33 Posted by Vonocourt (2125 posts) -

Nah, unless its during a bar contest that an attractive lady also enters. I mean, what's the worse that could happen.

#34 Posted by imsh_pl (3295 posts) -

They are a delicacy in many countries so if well prepared hell yeah I would.

#35 Edited by TheDudeOfGaming (6078 posts) -
@Marz said:

man... when i think of people eating insects my mind wanders back to this video of man vs wild.....
  

Beat me to it. Depends on the insect. Also i showed that video to almost everyone i know, they were all really grossed out by it. I find it cool.
#36 Posted by Superskrull86 (2 posts) -

I've had a mix of bugs before. Tastes great.

#37 Posted by inknail (155 posts) -

I'd love to try eating insects at some point in time. I've heard cicadas can be pretty good if prepared correctly, they apparently have a decent amount of meat in them.

#38 Posted by Sweep (8838 posts) -

I ate a whole plate of fried crickets (or something) when I was in Mexico. They was delicious.

Moderator
#39 Edited by CornBREDX (5051 posts) -

I have eaten insects before when I was younger but cant say I'd do it again.

Edit: oh and hope you guys know if you count arachnids or whatever I believe lobsters and crawdads and whatnot count. I was referring to more traditional insects before but just thought I'd mention that =P

#40 Posted by Fattony12000 (7270 posts) -
#41 Posted by bybeach (4775 posts) -

If you have eaten shrimp and/or lobster, you really are pretty much there, no? Not to mention escargot. It would take some prep, but I bet an insect side dish of some sort might honestly work

And I have eatan grasshoppers before in a mini survival seminar, not bad.

Till proven need, hard to think of insects really on the menu

#42 Posted by UncleClassy (405 posts) -

The idea of eating insects really bugs me... HEY-OH

#43 Posted by inknail (155 posts) -

@Fattony12000 said:

That is a beautiful tarantula hawk, but I probably wouldn't eat one of those. For some reason wasps just seem like something that you probably shouldn't bother eating.

#44 Posted by Everyones_A_Critic (6295 posts) -

@Fattony12000 said:

FUCKING CAZADORES, MAN!!!

#45 Posted by ZeForgotten (10397 posts) -

Already had all kinds of caramelized bugs, and a scorpion. So sure

#46 Posted by Swoxx (2988 posts) -

I've eaten snails, several times. They're tasty.

#47 Posted by Inkerman (1451 posts) -

I think I have, can't say when exactly or what but I'm pretty sure I have...

#48 Posted by Jeust (10541 posts) -

If I had to, what is the doubt?

#49 Posted by Dany (7887 posts) -

I've done it. If the local cuisine includes insects..then yeah. I did and it was fine.

#50 Posted by coakroach (2490 posts) -

If you can make them taste not like bug, then sure.