Gamespots review of Killzone 3 is out...

  • 100 results
  • 1
  • 2
#1 Edited by Bucketdeth (8012 posts) -
#2 Posted by Yummylee (21750 posts) -

8.5 OMGWTFISSHITRAAAAAAAAGE

#3 Posted by Bucketdeth (8012 posts) -
@Abyssfull said:
"8.5 OMGWTFISSHITRAAAAAAAAGE "

Yeah I was a little surprised as they hand out 9's to just about anything these days *Cough COD*.
#4 Posted by Skald (4367 posts) -

I do not envy the people who have to deal with the Sony fanboys.

#5 Posted by MetalGearGeorge (218 posts) -

Well i hate Gamespot and i love Killzone so....

#6 Posted by SuperWristBands (2266 posts) -

8.5 is an amazing score. It doesn't seem like people understand that.

#7 Posted by Pie (7103 posts) -

Same score at IGN. 
Probably won't get this. (not because of 8.5 incase anybody thinks that)

#8 Edited by Bucketdeth (8012 posts) -
@extremeradical said:

"I do not envy the people who have to deal with the Sony fanboys. "


I do not envy the people who have to deal with ANY fanboy. 
 
Plus 8.5 is a great score, it's just gamespot hands out so many god damn high scores now a days it seems low.
#9 Posted by Gabriel (4063 posts) -

Good to see the story still sucks.

#10 Posted by HarlequinRiot (1098 posts) -

I didn't really care for the second when I played it, but all this talk of the third has me curious to go back and try it again. The multiplayer sounded awesome, though I never tried it. 
 
Either way, that's a good score. I'm not totally surprised given how Killzone 2 was received and what the hype around this one was like. 

#11 Edited by handlas (2684 posts) -

aint no thing.  I hear its Killzone 2 with tighter controls (i'll find out tonight when I d/l the MP demo) so that means its good to go for me.  Wonder what Bulletstorm is gonna get tho.
 
"Awful story"...that's a shame but Killzone 2 didn't have much of anything either.  Surprised tho since it seems like the devs had focused more on that this time around.

#12 Posted by Yummylee (21750 posts) -
@Bucketdeth said:
" @Abyssfull said:
"8.5 OMGWTFISSHITRAAAAAAAAGE "
Yeah I was a little surprised as they hand out 9's to just about anything these days *Cough COD*. "
Not all that interested in either of em, myself. Only multiplayer focused FPS I've ever gotten into was the Resistance games, to which the 3rd has me very excited for! 8D
#13 Posted by hexx462 (506 posts) -
@Sasran said:
" 8.5 is an amazing score. It doesn't seem like people understand that. "
It's the internet people only deal in absolutes, it's either a 10 or a 0 there's no in between for people if it's a franchise they're attached to. All critics should have the same opinion as the person reading the review at all times. You should know better.
#14 Posted by MetalMoog (908 posts) -

Shit was really looking forward to some online co-op. Really disappointed that it's offline only. In this day and age, having no online co-op is lame.

#15 Posted by TheDudeOfGaming (6078 posts) -

Thou shalt not mention that accursed site on the GB forums... ever. Doing so will get you an eternity in hell!

#16 Posted by Hailinel (24961 posts) -

8.8 = Twilight Princess is the worst Zelda game ever.  Yes, even shittier than those CDi games.
 
Killzone 3 is shit!!!!11

Online
#17 Posted by NTM (7409 posts) -

That... sucks.
#18 Posted by LaszloKovacs (1144 posts) -
@Hailinel said:
" 8.8 = Twilight Princess is the worst Zelda game ever.  Yes, even shittier than those CDi games.  Killzone 3 is shit!!!!11 "
inorite!!
 
Seriously, are people still shitting themselves over half a point in a review score again? I love GB because their rating system is about not doing that. Can we all just agree that 8.5 is a good score? I mean it says "Great" right there under the number.
#19 Posted by ShadowKnight508 (659 posts) -

8.5 is a great score, considering how both IGN and Gamespot point out the lackluster effort in the story of the 1P mode. I might give KZ3 a try (didn't care too much for KZ2), but for now I will pass on it.

#20 Posted by KaosAngel (13765 posts) -

GameSpot hates PS3.

#21 Posted by SuperWristBands (2266 posts) -
@hexx462 said:
" @Sasran said:
" 8.5 is an amazing score. It doesn't seem like people understand that. "
It's the internet people only deal in absolutes, it's either a 10 or a 0 there's no in between for people if it's a franchise they're attached to. All critics should have the same opinion as the person reading the review at all times. You should know better. "
And for this reason its why I like this forum. The staff doesn't review games often so I don't have to see crap like this. At least I don't have to see it too often.
 
I still don't understand why people care about a review as passionately as they do . If it helps you to make a purchasing decision, great. That's what they are for. Why does it matter after that?
#22 Posted by Jimbo (9819 posts) -
#23 Posted by hexx462 (506 posts) -
@Sasran said:
"And for this reason its why I like this forum. The staff doesn't review games often so I don't have to see crap like this. At least I don't have to see it too often.  I still don't understand why people care about a review as passionately as they do . If it helps you to make a purchasing decision, great. That's what they are for. Why does it matter after that? "
Ditto. Overall this community is pretty level headed when it comes to these things. Plus the GB reviews themselves are generally well thought at and feel very real.
 
What's it matter if you really enjoy a game and some random website gave it a score that doesn't fit with your view? It doesn't rob you of anything, the game is still there for you to enjoy.
#24 Posted by TooWalrus (13218 posts) -
@TheDudeOfGaming: Nah dude, most of us have moved past that, it's cool. 
 
They said it's great, I wish I could play it, I just don't have the cash for a PS3 now, and won't for awhile.
#25 Posted by Swick (222 posts) -

Gamespot is not worth the load time.

#26 Posted by EndlessObsidian (476 posts) -

I await the day when people obtain the intellectual comprehension to read a review and not base a game on a single number assigned to it. This thought probably isn't shared by many, but I couldn't care less about the number, but more about the feelings being conveyed from the reviewer. 
 
Also, I CANNOT wait for KZ3. 

#27 Posted by TheHBK (5488 posts) -

Awful story?  Man, that counts for a lot for me.  What keeps you going in a game?  Might as well just make Killzone multiplayer only and include bots.

#28 Posted by groin (847 posts) -

I would have bought the game if it got 8.6 or higher from Gamespot. Oh well...

#29 Posted by Afroman269 (7387 posts) -

Shitty story? Shocker! I enjoyed KZ 2 despite its own shit story so I'll probably enjoy KZ 3 also, except this time I'm just going to rent it. The multiplayer never held my attention.

#30 Posted by GetEveryone (4455 posts) -

Their points seem fair and it's still a good review. Means it's a great game hampered by a few small flaws. People will still get so up in arms about this.  
 
Considering I still haven't completed KZ2, this might be a purchase down the line, as opposed to day 1.

#31 Posted by Ineedaname (4319 posts) -

To get an 8.5, and have the story called terrible, says something good for the game surely.

#32 Posted by SomeJerk (3261 posts) -

As a PC gamer who has played FPS games for longer than some of your lives, I was very happy about the feeling of KZ3 beta (the one released today, hours ago) with a joypad. KZ2's demo felt terribly sluggish and really un-fun because of it's controls, whereas here it's less churning butter and more "acting like you're suffering from bad physical latency intoxication".
 
And holy lol @ all the people taking 8.6 as a piece of shit not worth buying.

#33 Posted by RankRabbit (394 posts) -

I'm no video game journalist but reading that review and watching the review video was hard. What a crappy review, he must have thrown it together in 10 minutes and he gets paid for it. I'm not even interested in Killzone, but that review is crap.

#34 Edited by DougQuaid (1274 posts) -
@hexx462 said:

" @Sasran said:

" 8.5 is an amazing score. It doesn't seem like people understand that. "

It's the internet people only deal in absolutes, it's either a 10 or a 0 there's no in between for people if it's a franchise they're attached to. All critics should have the same opinion as the person reading the review at all times. You should know better. "
People also tend to hand out rape and murder like candy when it comes to exactly this. 
 
I hope Mr. VanOrd is ready for the stream of rage that's going to hit his inbox because of this review.
#35 Posted by mordukai (7153 posts) -
@Bucketdeth: It kinda sucks that they say that the story is awful seeing how the major weak point of Killzone 2 was the story and GG have said many times that one of the first things they did was improve the story. Then again you can say that about every CoD game since CoD 4. Granted I wasn't going to expect a System Shock 2/Bioshock level of story but tstill I was thinking they will improve on that given the rich background they gave that whole universe. 
#36 Posted by TheDudeOfGaming (6078 posts) -
@TooWalrus: Maybe you've moved past that...but i still have nightmares man...i still have fucking nightmares *begins to weep*
#37 Posted by DukeTogo (1504 posts) -
@handlas said:
" aint no thing.  I hear its Killzone 2 with tighter controls (i'll find out tonight when I d/l the MP demo) so that means its good to go for me.  Wonder what Bulletstorm is gonna get tho.  "Awful story"...that's a shame but Killzone 2 didn't have much of anything either.  Surprised tho since it seems like the devs had focused more on that this time around. "
Killzone has never been anything beyond mediocre.  The only thing that makes it appealing is the fantastic art design, the graphics they get out of the console, and the way they made multiplayer dynamic with the changing game types mid-session.  Kotaku has a review on the Move support and actually gives it a good recommendation, making the idea of Move-enabled FPS games more appealing.
#38 Posted by ryanwho (12082 posts) -

So its a Killzone game.

#39 Posted by SpacePenguin (479 posts) -
@Sasran said:
" 8.5 is an amazing score. It doesn't seem like people understand that. "
Agreed, I wish people would see that them complaining means that it puts pressure on reviewers to give it a higher score than it desserves because it will be seen a low review score. Then at a piont reviews will mean nothing.
#40 Posted by Lestater (394 posts) -

I don't even see why people play this game.

#41 Edited by handlas (2684 posts) -
@DukeTogo said:

" @handlas said:

" aint no thing.  I hear its Killzone 2 with tighter controls (i'll find out tonight when I d/l the MP demo) so that means its good to go for me.  Wonder what Bulletstorm is gonna get tho.  "Awful story"...that's a shame but Killzone 2 didn't have much of anything either.  Surprised tho since it seems like the devs had focused more on that this time around. "
Killzone has never been anything beyond mediocre.  The only thing that makes it appealing is the fantastic art design, the graphics they get out of the console, and the way they made multiplayer dynamic with the changing game types mid-session.  Kotaku has a review on the Move support and actually gives it a good recommendation, making the idea of Move-enabled FPS games more appealing. "
Not mediocre to me.  To each his own.  Call of Duty is not my thing.  Halo; I gave it a good hard try and never connected.  Killzone 2 I enjoyed.  All I ask is for these FPS to offer me something different which they all do and Killzone is what stuck.  Counter-Strike is the only FPS that I played for an extremely long time and nothing will ever top that as far as I'm concerned.
 
I hopped into the beta during lunch and it definitely feels different.  Almost a mixture of feeling looser than Killzone 2 combined with some of the heaviness....if that is even possible.  I'm not sure I quite like it tbh.  Probably I've been playing too much 360 tho; the PS3 sticks feel so loose in comparision.
#42 Posted by Dany (7887 posts) -
@ryanwho said:
" So its a Killzone game. "
Yeah...
#43 Posted by Napalm (9020 posts) -

When are we going to get over this fascination with linking to other websites about their reviews and circle jerking about how nobody actually cares about the website and review score in question?

#44 Edited by mordukai (7153 posts) -

You know guys. I really hate to bring old issues here but as far as I recall when Gears came not many of those same reviewers complained about the shitty story and when gears 2 came out they still didn't really say anything when that game's storyline turned out to be a pile of garbage. I am starting to think reviewers are just a bunch overly critical, hypocrites ass holes who just could make it as game designers so they picked the nest best thing (no offense to the GB crew). I know I am going to play the all living shit out of this game and that's what really matters. 

#45 Posted by MisterMouse (3554 posts) -

A lot of reviews have been talking how the plot isnt great which is unforunate...

#46 Edited by xyzygy (10008 posts) -

I watched the majority of the first game being played and it was so shitty. However I downloaded the KZ2 demo and while it felt different (guns felt... heavier or something) I loved how the game looked and I think the gameplay is something that would grow on me. I'm thinking about getting KZ2 and 3 when they both get cheaper. 
 
I heard the story for 2 and (apparently) 3 sucks, but I'm over having a good story in an FPS. There are very few that I enjoyed.

#47 Posted by ValeYard (149 posts) -

Couldn't care less. Still am half way through Killzone 2, which shows my lack of interest in the franchise as I normally eat console FPSs for breakfast. Considering IGN, Gamespot and Joystiq all say the story sucks, the game must hella compensate in other areas though.

#48 Posted by Olivaw (1215 posts) -

I wish we would all just start using the entirety of the rating system instead of this bullshit that makes people think that 8.5 is a shitty score.

#49 Posted by TheHT (11362 posts) -

only local coop? bummer. i suppose good set-piece battles could offset a bad story.

#50 Posted by christ0phe (952 posts) -

IGN game it 8.5 also

This edit will also create new pages on Giant Bomb for:

Beware, you are proposing to add brand new pages to the wiki along with your edits. Make sure this is what you intended. This will likely increase the time it takes for your changes to go live.

Comment and Save

Until you earn 1000 points all your submissions need to be vetted by other Giant Bomb users. This process takes no more than a few hours and we'll send you an email once approved.