Capping a flag in tribes:ascend is great

#1 Posted by Syndrom (361 posts) -

I played a bit of tribes ascend today and had a blast! Waiting for the exact moment to swoop in and take that flag and succesfully bringing it back to the base with the entire enemy team is such an adrenaline rush! I also killed the enemy flag carrier and swooped in and returned our flag while we were at a stalemate where both of us had the flag, that kill and return caused us to win the game.

Shooting a dude out of the sky with a spinfusor disc is pretty rewarding too haha.

this game is full of those adrenaline rush moments and i think it's one of the best F2P experiences out there. I was afraid when i heard Hi-Rez was doing this game cause their track record ain't that great to be honest, but they really nailed that oldskool tribes feeling and added soms stuff that makes sense.

I'm playing this game on minimal settings, and i really don't give a damn cause it is so much fun, and with all the action and speed it happens with i don't have time to notice pretty things anyway.

#2 Edited by Jrinswand (1709 posts) -

What's wrong with Hi-Rez Studios' track record? I never played it, but I've always heard that Global Agenda was great.

Edit: But yeah, everything about Tribes Ascend is great. Everybody should at least give it a shot.

#3 Posted by Mikemcn (6989 posts) -

My experience with flag capping post-alpha is that people just camp the shit out of the flag.

#4 Posted by MikkaQ (10294 posts) -

Yeah it feels great, but unless you spec towards capping, it's getting harder and harder with all the heavies camping the flags. You gotta be real fast.

Though I find that not many are actually willing to take the flag-capping initiative so I end up with 3 caps or more per match as a pathfinder. That one ice level is awesome since there are a lot of slopes to ski around and hide behind, lots of good capping routes.

I'm really digging this Tribes game. It might not quite be the Tribes experience I hoped for, but it certainly delivered more than I expected.

#5 Posted by RIDEBIRD (1233 posts) -

Screw F2P-experience, this is one of the best shooters out there. No, it ain't Tribes 2, but it's still incredible and so much more polished and fresh then BF3.

#6 Posted by Syndrom (361 posts) -

yeah one of the best shooters for sure. Spent some cash cause i wanted all the classes. Defending with a doombringer is pretty cool haha

This edit will also create new pages on Giant Bomb for:

Beware, you are proposing to add brand new pages to the wiki along with your edits. Make sure this is what you intended. This will likely increase the time it takes for your changes to go live.

Comment and Save

Until you earn 1000 points all your submissions need to be vetted by other Giant Bomb users. This process takes no more than a few hours and we'll send you an email once approved.