311 Comments
Posted by Killer_Babomb

The tittle of this game makes me giggle.

Posted by BenderUnit22

Hot damn, this game justifies the existence of Kinect.

Posted by Nmckee503

Really wasn't sure about this when it was announced, but damn it looks fun.

Posted by SlackerMonkey

That was pretty damn amazing. Also every interview should now be done in lava.

Posted by SpaceKangaroo

Incredible

Posted by Chippy180

@SlackerMonkey said:

That was pretty damn amazing. Also every interview should now be done in lava.

I agree with everything you said. Except for that last part, which should be "...every interview should now be done UNDER lava".

Posted by bombHills

This makes me want a Kinect.

Posted by bcc

Patrick looks like he's in the final segment of Nick Arcade in the monsters activity.

Posted by Sveppi

Oh my.. I want this so much

Posted by GrimFandango9

Tim is a legend, glad he has the freedom to do stuff like this at Double Fine.

Posted by vikingdeath1

I WANT LAVA ON MY APARTMENT FLOOR

Posted by Losfer

This is one of the best Quick Looks /ever/.

Posted by Clubvodka

@Lifestrike said:

God, is it just me or does Tim really look like a muppet?

I really started noticing that after the Sesame Street game.

This.

Posted by Nurabsal

Totally lost it at the Will balls, HAHA!

Posted by jakob187

If there was ever something that was absolutely necessary wherever alcohol is possibly involved...

I just really wanna cry at how awesome this shit is. Just goes to show that Tim Schafer is still one of the greatest minds in video games today.

Posted by Bunny_Fire

you know im not that impressed with the Kennett stuff some of its ok but this now this looks innovative and a hell of a lot of fun...

Posted by ItalianStallion

TOO MANY BALLS.

Posted by xbob42

@SpikeDelight said:

Tim Schaeffer looks like Ryan with less facial hair.

Also, I'm the editor of most of the TV commercials they made fun of at the beginning :P

That means you must die.

Posted by Batmeng

I HATE DANCING!

I always thought that I would have to live the rest of my life in sadness and rejection. But now I can dance without having to dance??!!

TECHNOLOGY, HERE TO IMPROVE LIVES!

Posted by xxizzypop

@Nakiro said:

@KaneRobot said:

@Nakiro said:

I love how Double Fine makes a tech demo and people go crazy over it.

HURR YEAH IF IT'S ON KINECT IT MUST NOT BE FUN AT ALL

You and I both know that if something like this came from a small unknown company people would trash it to no end. Whether Kinect is fun or not has nothing to do with it, I don't know how you managed to conclude that from my comment.

It's been stated by other users previously in the thread: Nobody except Double Fine would make a game like this and come at it with such a brazen attitude towards the shortcomings of the hardware they're developing on, such a degree of self-awareness and their standard lack of seriousness towards their product. I hold no real love for anything Double Fine, but this looks interesting at least, and they're coming at it on a price point that sounds right with the perfect mentality that this is not a game, this is a set of activities.

And they managed to drag a laugh out of me with a simple achievement name, so, there's that.

Posted by Butcherpete

Tim is a combination of rorie and Ryan.

Posted by ch3burashka

I was just about to complain that they weren't making the obvious Terminator reference, and BOOM, there it is.

From all the descriptions, I didn't imagine it would actually be this fun.

Posted by h0lgr

10 bucks? 18 of these for just 10 bucks??

SOLD, TIM!

Posted by LegendaryChopChop

This is what Kinect games should be.

Edited by HerbieBug

Yep. Double Fine just solved it. Kinect can only reach its potential if developers make games specifically to utilize the sorts of things that Kinect inherently does well -even if those things were in no way originally intended by Microsoft-, rather than trying to force it to kinda sorta half work at mimicking controller based gameplay styles with motion control.

Posted by selbie

That bearded guy is fucking hilarious. He reminds me of this guy

Posted by Nelez

So freakin' awesome :)

Posted by Tsuchikage

Patrick as a hot dog was pretty awesome, as was the Giant Bomb ball pit.

Online
Posted by Mezmero

For some reason Schaffer always looks like he's creeped out by every word in an English thesaurus. I'm sure he was baited into coming by the alcohol. Looks like a fun time for all.

Posted by Jonnyflash80

I now have a reason to buy Kinect. Thank you Double Fine.

Posted by face15

Patrick is just the worst. The worst.

Posted by Hazelnuttz

THis actually kinda makes me want a kinect.

Posted by JustinAquarius

I keep rewatching this for the acid dance party.

Posted by Nottle

Can I get the Will Smith expansion in the retail game?

Posted by Nux

@cowdrunk said:

Man Tim sorta' looks like a smaller version of Ryan.

It's wierding me out.

I know right? I was thinking that during the whole video.

Edited by Duffyside

Disappointed by the reaction to the Will Smith balls. I came here just to watch it after seeing ILM. Guess they were all-laughed-out.

Posted by CanItRunBF3

Yawn. I doubt anyone here would give a shit about this mildy-interactive screen-saver compilation if T.S.'s name wasn't attached on it and he didn't provide GB with an in-person demo...

Posted by Intangible_360

I'm sold!

Posted by Oishi_47

So...do Kinects work with trampolines?

Posted by UncleBenny

well, time to go buy a kinnect.

Posted by TheRealJpoe

This comes out on my birthday! I now know what were doing at my party :D definite day 1 buy for me.

Posted by HellBrendy

I am seriously going to need to try this with the kids at the kindergarten were I work.

Posted by Aarny91

Double Fine are the best.

Posted by Isomac

That's quite weird game thingy. If I had kinect, I would get this.

Posted by CyleMoore

This so makes me want to get a xbox

Posted by hollitz

Fuck every Kinect game that isn't this game.

Posted by Milpool

I like Tim Schaefer. I like Giant Bomb. I like Tim Schaefer on Giant Bomb.

Posted by Godlyawesomeguy

All I could say during this was "YES YES YES YES" with the biggest smile on my face. This should be great while heavily inebriated.

Posted by Arkasai

@Duffyside: Chat room exploded when the Will Smith balls fell, great moment.

Posted by Wicked_Wumpus

@hollitz said:

Fuck every game that isn't this game.

Agreed. :)