csl316's forum posts

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#1  Edited By csl316  Online

Gimme new shit.

Really, that's all I got to say on the matter. Remakes of PS1 or PS2 games are still worthwhile because early 3D games were kinda clunky as they figured things out. They're old, but remakes can feel new again.

PS3 and onwards, you'll be fine just doing a 4k 60 port and leaving it alone.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#2 csl316  Online

If you grew up with modern games, it's impossible to understand how much of a phenomenon Solitaire really was.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#3  Edited By csl316  Online

It looks like a really cool version of Oddworld. I liked the original games and enjoyed the remake despite its legacy limitations. This looks like a fully realized, modern take on those PS1 games. Looking forward to digging in this weekend.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#4 csl316  Online

Twisted Metal, it just feels like it has such a place in the modern online game landscape. They gotta go back to the core a bit since the last game got pretty damn complex, but it has such perfect pick up and play appeal. With a really high skill ceiling.

Playing those early games on hard also felt like a battle royal sometimes, and they can go even bigger on that concept with giant levels. But honestly, the small crafted levels were fun enough and having Twisted Metal: Black's multiplayer would probably be just fine.

Or hell, just gimme another Critical Depth with that Singletrac sound team.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#5 csl316  Online

The Contra shirt with Vinny and Dan! I've been kicking myself for missing it for quite a while. I would buy it immediately, but I'm guessing you have to pay royalties to Ryckert at this point.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#6 csl316  Online

God of War, the original. I played the intro, got a little bit past the hydra. It was ok but I was a Devil May Cry person. This was so simple, all spectacle and no substance, I thought. So I quit.

Years later, I came back to it, and just loved all the damn games. Until the new one, whose combat just didn't work for me.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#7 csl316  Online

Nope, 95% of my gaming is on consoles. PC is only really used for stuff like Starcraft. I just can't bring myself to use a computer for anything after I work on a computer all day.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#8 csl316  Online

Speed Racer, baby. It's like you're watching an F-Zero movie.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#9 csl316  Online

Twisted Metal. In a world where PS+ online games can really hit big, it's just a perfect fit. It fits with deathmatch, it fits with objective modes, and it can even work as a battle royale.

Vagrant Story, Valkyrie Profile, Tenchu, Jet Moto, Leegacy of Kain, and basically a whole bunch of other franchises from the PS1 era.

Avatar image for csl316
csl316

16047

Forum Posts

765

Wiki Points

58

Followers

Reviews: 0

User Lists: 7

#10 csl316  Online

I'm curious about it if it plays well. Does it seem like something you can play alone or with randoms?