Avatar image for acarab1981
Posted by acarab1981 (39 posts) -

Just gonna throw this out there. I'd rather play a great game with shitty graphics then a shitty game with great graphics. All this HD bullshit reminds me of the bit wars.

Avatar image for acarab1981
#1 Posted by acarab1981 (39 posts) -

Just gonna throw this out there. I'd rather play a great game with shitty graphics then a shitty game with great graphics. All this HD bullshit reminds me of the bit wars.

Avatar image for sethphotopoulos
#2 Posted by SethPhotopoulos (5777 posts) -

Just throwing it out there.  Best game has both.  Its better if all games are HD if it doesn't get in the way for developing great game play.

Avatar image for loose
#3 Edited by Loose (417 posts) -

Gameplay comes first, but ideally a game shouldn't look like shit.

Avatar image for pyrgz
#4 Posted by Pyrgz (257 posts) -

dude who the crap gives a darn about gameplay what are you some sort of blind flying mammal?

it's all about the graphics!

also having a level where you shoot women who have been abducted by aliens and joke about wall titties five seconds later

Avatar image for napalm
#5 Posted by Napalm (9230 posts) -
@Pyrgz said:

also having a level where you shoot women who have been abducted by aliens and joke about wall titties five seconds later

I fucking regret making that fucking topic. 
 
If the game is fun as fuck and works on a gameplay/mechanical level, it shouldn't matter what the graphics look like.
Avatar image for randominternetuser
#6 Posted by RandomInternetUser (6805 posts) -
@SethPhotopoulos said:
Just throwing it out there.  Best game has both.  Its better if all games are HD if it doesn't get in the way for developing great game play.
Agreed.
 
But yeah, I would rather play something that looks like it's from 2006 with amazing gameplay than something with Crysis 2/Metro 2033 graphics with shitty gameplay.
Avatar image for buck3tm4n
#7 Posted by BUCK3TM4N (544 posts) -

as long as its fun i dont care what it looks like

Avatar image for pyrgz
#8 Posted by Pyrgz (257 posts) -

tonight on things that sound great out of context:

@BUCK3TM4N said:

as long as its fun i dont care what it looks like
Avatar image for fancysoapsman
#9 Posted by FancySoapsMan (5919 posts) -

I rarely care about graphics anymore.
 
Most of the games I play are over 5 years old or on handhelds, so high quality graphics are not something I usually look for.

Avatar image for liquidprince
#10 Posted by LiquidPrince (16934 posts) -

@acarab1981 said:

Just gonna throw this out there. I'd rather play a great game with shitty graphics then a shitty game with great graphics. All this HD bullshit reminds me of the bit wars.

You sir are a crazy person. As much as I adore Zelda, there are parts of Twilight Princess, that full on turn me off. You can't make an epic game like Zelda, and then have textures where you can full on see pixels on the wall textures. This isn't 1997 anymore.

Avatar image for hockeymask27
#11 Posted by hockeymask27 (3696 posts) -

Depends if the game goes for a 2d graphic or stylized graphics because they don't have the tech/skill to be a powerhouse and people don't like the graphics. Gameplay should win over it every time. However if the game developer is trying to make a 3d powerhouse game and falls short it bugs the shit out of me. So gameplay is greater than graphics but at a certain points the graphics have to have some standards.

Avatar image for me3639
#12 Posted by me3639 (2006 posts) -

Ill take story and game play over graphics. Having said that i am never going back to any game from my TRS-80, Apple IIc, Commodore 64, or Atari.

Avatar image for xero0
#13 Posted by Xero0 (61 posts) -

neither. i want epic stories with a hint of decent gameplay and gfx

Avatar image for zippedbinders
#14 Posted by Zippedbinders (1196 posts) -

I'm more interested in a strong art style than high fidelity textures. It doesn't matter how many polys you're pushing when the only colors you're pumping out are three shades of brown. 
 
That said, strong gameplay stays around a lot longer than strong visuals. What looks amazing now won't look as hot 15 years down the line.

Avatar image for vodun
#15 Posted by Vodun (2393 posts) -

For me I would say graphics are important, but not technologically advanced graphics rather artistically pleasing. Something like Psychonauts still holds up for me.

Avatar image for ntm
#16 Posted by NTM (10673 posts) -

I was playing Twilight Princess and Goldeneye 007 (Wii), and one of the things I kept thinking was "Wow, these games are fantastic, but what would make them even better was if they had better graphics." They may be great on the Wii, but a part of me wishes they were updated for their full potential.

Avatar image for sirpsychosexy
#17 Posted by SirPsychoSexy (1501 posts) -

Good graphics never hurts

Avatar image for hitmanagent47
#18 Posted by HitmanAgent47 (8553 posts) -

Why not both, good graphics and good gameplay. It can happen, these are called AAA games or over 90% on gamerankings. They tend to have good graphics too and it's not sloppy, however great gameplay.

Avatar image for ajamafalous
#19 Posted by ajamafalous (13731 posts) -

There is a point where graphics are bad enough for me not to play the game.