265 Comments
Edited by chrisphil1724

Titinfall is looking so slick. I almost don't want a beta code so I don't get burned out before it can even come out.

Posted by 6n00bkilla9

YES!

Posted by Yibn

3rth

Posted by Ligerpotumus

Yay Titanfall!

Posted by KingdanglerBK

Praise the SUNNNNNNNNN!!!

Posted by JJBSterling

Pretty excited for this. Hopefully it all the jumping and flying around controls nicely, that's my main worry.

Posted by Benmo316

Finally some gameplay footage! Can't wait to play the beta this week. *fingers crossed*

Online
Posted by ElixirBronze

Is the audio out of sync just for me?

Edited by mdmac92

NIIIIIIIIIICEE

Posted by rahulricky

cards? Intriguing.

Edited by Morningstar

looking forward to the video.

Posted by scc0714

Yay

Posted by PilotXIan

It dawned on me earlier that this game is less than a month away. Where does all my time go?!

Posted by EveretteScott

Is the audio out of sync just for me?

(First unbanned post! Whoo!)

It was for the first minute and half for me. Maybe not related to the video?

Edited by conmulligan

I'm not normally that into multiplayer shooters, but I'm really anxious to check Titanfall out.

Posted by Ltwood12

If anything would push me to get an XBOX One it's this. Excited to watch.

Posted by TehJedicake
Posted by bhhawks78

Looks boring as fuck just another multiplayer shooter with new gimmicks. I just bought an xb1 and might not even gamefly it.

Posted by alwaysbebombing

Man, this game looks awesome!

Edited by Y2Ken

All the movement stuff seems really cool, and it might be enough to get me to play this at some point. Conversely the Titans themselves are the thing that kinda put me off: I think they're a really cool idea, just not something that particularly appeals to me. But it's great that this really does look like a fairly unique experience. And those Titan-mount animations are fantastic.

If you're offering beef bowls, however, there will be no hesitation from me.

Edited by TheVGamer

@y2ken: I think the reason Titanfall will be successful is that you don't really need to play as a Titan, you can have it be your guard dog, basically. That way it appeals to the casual COD gamers and the more tactically-minded mech lovers and older people whose reaction time has gotten worse over the years.

Posted by Zornack

A bit more player vs. AI than I would like.

Posted by Ligerpotumus

Is there a 'mech/robot dropping out of the sky' concept in the wiki?

Edited by JayCee

Robits

Posted by 71Ranchero

Uhhhh, so is its UT3:Black but Titan is a mech suit.

Edited by lachrymoses

I was excited for this but now it just seems kind of boring.

Posted by Zevvion

I have this feeling that I will play Titanfall a bunch when it first comes out, get bored quick and never play the sequels ever again because it will be mostly the same stuff with a lot of people who played it so much, I don't stand much of a chance and won't have fun.

Call of Duty syndrome.

Posted by Pr1mus

Ok i think this looks incredibly boring. Everything regarding the look, colors, level design and just the general art direction and animations, gunplay and UI looks the same as CoD and i've grown so tired of that style of shooter. The titans and jetpack are not enough to differentiate it.

Seriously everything outside the titans and jetpack looks so similar that activision could just put mechs and jetpacks of their own in the next CoD and it would look indistinguishable from this. This just looks super bland.

Edited by joshwent

Finally, a VLC Media Player QL!

Edited by mrfluke

its funny how this has a bit of unreal tournament going on in the way it is.

Posted by Tr0n

@joshwent: Not sure why people are still using that crap. http://mpc-hc.org/ for life!

Edited by SomeJerk

For the price asked I'm not convinced at freaking all, and I've won knife fights defending the qualities of MW1 and MW2. I love my OG IW.

Posted by Ares42

I was actually excited for this game, but looking at this just made me realize how it's just the same shit all over again. People have been talking about how great all the mech stuff is and the parkour etc to the point that I actually hadn't realized like 80% of the game is still just COD. And all the stuff with map size/player count/bots isn't exactly making it more enticing.

Posted by drowsap

Cant wait to finally play my xbox 1 lol

Posted by Mcfart

I dunno if it's harder for titans to see dudes shooting rockets at them, but I've never gotten off that many rockets before tanks in Battlefield decide I shouldn't shoot them anymore...

Edited by TheVGamer

This game would *really* benefit from destructible environments. I guess Titanfall 2 on Frostbite 3 or 4 sounds reasonably plausible.

Posted by Sjupp

MAN. Titanfall looks so fucking good but the AI bots everywhere are really bumming me out. This game would've been so tight if you made the maps a bit smaller and removed the bots.

Edited by Rustafur

Who gives a shit about Titanfall... I need to hear more about the MEATBOWL!

Posted by joshwent

@tr0n said:

Not sure why people are still using that crap. http://mpc-hc.org/ for life!

That's actually what I use too. VLC has tons of great features, but it would stutter often playing DVD files (probably mostly due to my shitty ancient CPU). But MPC-HC never gives me that problem.

Hopefully they'll QL that one soon. ;)

Posted by sleazefrenzy

@pr1mus: Have to admit, after watching this video I feel like I've had my Titanfall fill without even needing to play it. To be fair online shooters aren't much my thing anyway, but I agree its style and concept is pretty uninspired. Will satisfy COD fans nonetheless which is the main point I suppose.

Posted by ArtisanBreads
@tr0n said:

@joshwent: Not sure why people are still using that crap. http://mpc-hc.org/ for life!

It's really not crap. Plays videos pretty damn well.

Edited by el_stork

Jeff is good at video games

Posted by Spitznock

Oh man! It'll be out on 360 as well? Woo ^.^ No more desire for an Xbox One.

Posted by Mcfart

Yeah based off the game modes in the beta, the bots seem even more pointless then Creeps in DOTA. Last hitting isn't fun, but at least the creeps actually did something and weren't just there to make you feel good for getting kills lol

Posted by thebunnyhunter

After watching this i feel that this is the title that can wait until after March for me

Posted by rangers517

I just don't understand the decision to make huge maps with a ton of stupid ai dudes, and then make the player count only 6 vs 6.

The rumors that the 360 version is a lot closer to the xbone version than you'd think have made it so I might check it out on 360, but idk, as soon as the 1st actual match started it just made me realize it looks so much like COD.

Posted by ShinyTan

1014

Posted by tclangham

I am excited for a new kind of game but was not impressed by this game. I hope Destiny is good.

Posted by pyrodactyl

I just don't understand the decision to make huge maps with a ton of stupid ai dudes, and then make the player count only 6 vs 6.

The rumors that the 360 version is a lot closer to the xbone version than you'd think have made it so I might check it out on 360, but idk, as soon as the 1st actual match started it just made me realize it looks so much like COD.

16 or 32 titans on one map sounds completly impossible to manage.

Edited by DragonNinja789