My Odd Little Drawing Of Vinny

So lately i've been spending my spare time (which i have a lot of) on drawing members of the GiantBomb Staff, that would include Ryan, Vinny, Jeff and Brad. Drawing is something that im good at, but simply not that good at, you get me?

For the drawings i simply look at a screen shot or whatever and transfer what i see to paper the best i can, sadly, most screen shots and paused videos are low enough of quality that it's very troublesome to draw eyes...thats right, eyes...So instead!! i simply draw Ben Coello style eyes, simply because drawing blurry eyes is very diffcult, think of it as an homage to Ben's style (he's got a good style) Now these aint pro grade, you're not going to see this on a limted edition T-shirt any time soon! but for what its worth, they're cute little drawings taking no less than 15 minutes to make.

Another note to make...im not using drawing pencils here, much to my demise too, because these are thick assed HB office pencils and in turn, drawing with them is F'n awful, and to make it even worse im not even bothering to find my drawing pencils, i'm that damn lazy.

So here is my Odd little drawing of Vinny, taken from the recent "You're in the Movies" video they posted up, these drawings are also, not exact matches, which is what makes them original. Speaking of original, i would like to say to the better artists here, please dont go away for a bit and then come back with a better drawing, thats not exactly fair, and dont take shits on my work either! i take it badly. If you're gunna say something bad about it, don't say anything, cheers!

If you would like to see more then i will post all of the drawings in one post! im just testing out peoples interest first, if no one cares, i'll simply put them in my images for random people to see. Enlarging the picture is a good idea ;) but be warned, the detail shows the messy nature of my Office Pencil.

Edit: yeah these dont have any colour, nor have been photoshopped, these a raw cuts dawg, and they'll stay that way for the time being.

Vinny Needs YOU





18 Comments
19 Comments
Posted by Death_Burnout

So lately i've been spending my spare time (which i have a lot of) on drawing members of the GiantBomb Staff, that would include Ryan, Vinny, Jeff and Brad. Drawing is something that im good at, but simply not that good at, you get me?

For the drawings i simply look at a screen shot or whatever and transfer what i see to paper the best i can, sadly, most screen shots and paused videos are low enough of quality that it's very troublesome to draw eyes...thats right, eyes...So instead!! i simply draw Ben Coello style eyes, simply because drawing blurry eyes is very diffcult, think of it as an homage to Ben's style (he's got a good style) Now these aint pro grade, you're not going to see this on a limted edition T-shirt any time soon! but for what its worth, they're cute little drawings taking no less than 15 minutes to make.

Another note to make...im not using drawing pencils here, much to my demise too, because these are thick assed HB office pencils and in turn, drawing with them is F'n awful, and to make it even worse im not even bothering to find my drawing pencils, i'm that damn lazy.

So here is my Odd little drawing of Vinny, taken from the recent "You're in the Movies" video they posted up, these drawings are also, not exact matches, which is what makes them original. Speaking of original, i would like to say to the better artists here, please dont go away for a bit and then come back with a better drawing, thats not exactly fair, and dont take shits on my work either! i take it badly. If you're gunna say something bad about it, don't say anything, cheers!

If you would like to see more then i will post all of the drawings in one post! im just testing out peoples interest first, if no one cares, i'll simply put them in my images for random people to see. Enlarging the picture is a good idea ;) but be warned, the detail shows the messy nature of my Office Pencil.

Edit: yeah these dont have any colour, nor have been photoshopped, these a raw cuts dawg, and they'll stay that way for the time being.

Vinny Needs YOU





Posted by tekmojo

You could have some fun in Illustrator/Photoshop with that.

Posted by Death_Burnout

Indeed, they could be cleaned up too, but like i said, for the time being, just raw cuts, this by far is the messiest.

Posted by daniel_beck_90

It is not bad at all

Posted by Death_Burnout

Thankyou!

Posted by tekmojo
Death_Burnout said:
"Indeed, they could be cleaned up too, but like i said, for the time being, just raw cuts, this by far is the messiest."
Yea good start, I like the simplicity of it. Build on that.
Posted by Death_Burnout

Haha yeah, the idea is to turn these complex images on screen to simplistic doodles, messy ones, but simple, turning these guys into cartoon/human hybrids is the goal.

Edited by Death_Burnout

I probably shouldn't of posted this as a blog, i suspect most people, like me, have blogs turned off in forums, that or everyone has a bad thing to say haha.

Posted by jakob187

Death, I think it's super awesome.  I'd put it on a t-shirt.

Posted by Death_Burnout

Yay :D

Posted by Hexpane

Vinny who?  If it aint Vinny Barbarino no one cares I bet.

caption
Posted by Death_Burnout

Well...one would assume that everyone else would assume it was vinny of the caravella variety.

Posted by Hexpane
Death_Burnout said:
"Well...one would assume that everyone else would assume it was vinny of the caravella variety."
Not ringing any bells,   How about Vinny Favali of Letterman/Stern show fame?  "I love you my debbie"
caption
caption
caption
Posted by Death_Burnout

Well...most people here at Giantbomb know who Vinny Caravella is, Just Saying! you know...just a hunch.

Posted by Coltonio7

You sir, should send that to BiffMcBlumpkin and let him work his magic!

Posted by addictedtopinescent

That's a pretty good drawing man, way better then anything I could do.

Posted by dsplayer1010

Good drawing, but your obsession is kinda creepy.

Posted by Death_Burnout

Yeah...i am kinda creepy with this stuff, uhh...oh, thanks for the kind words everyone!

Posted by AspiringAndy

I wish I had your drawing talent :(